Výrobní závod Jaguar Land Rover – lakovna
Nitra
InvestorJaguar Land Rover Slovakia s.r.o.
Termín realizace08/2016 – 04/2018
Typ výstavbyPrůmyslové, Zelené reference
Rozsah služebVýstavba
- Building Research Establishment Environmental Assessment Method je standard postupů v oblasti navrhování budov s důrazem na trvalou udržitelnost a vliv na životní prostředí. Hodnocení se týká specifikace budovy, jejího designu, konstrukce a užívání.
- Green Site Office je nástroj skupiny Bouygues Construction pro snížení ekologických dopadů zařízení staveniště na lokalitu výstavby, jako je snížení spotřeby vody a elektřiny, efektivní chlazení a vytápění, prevence vzniku odpadů a jejich třídění nebo zvyšování povědomí pracovníků o ekologických tématech.
Lakovna je jeden z nejdůležitějších a technologicky nejnáročnějších objektů nového výrobního závodu.
Objekt lakovny je součástí nově budovaného výrobního závodu společnosti Jaguar Land Rover ve slovenské Nitře, jehož zahajovací produkce počítá se 150 tis. vozidly ročně.
Součástí kontraktu je provedení kompletních stavebních prací včetně TZB, vytvoření předpokladů pro instalaci specializovaných výrobních technologií a zajištění realizační projektové dokumentace.
Nová lakovna je objekt s délkou 400 m, výškou 28 m a výměrou cca 52 000 m2.
Konstrukčním řešením objektu je ocelová konstrukce založená na hlubinných pilotách a základových patkách. Opláštění je provedeno sendvičovými panely o celkové výměře cca 30 tis. m2. Střešní konstrukce je kompletně realizována se zohledněním požadavků pro FM Approved. Podlaha v hale je bezespará drátkobetonová deska opatřená epoxidovou stěrkou, v technologicky exponovaných částech stěrkou s chemickou odolností.
Inovativní přístup
Prostřednictvím inovativních technických návrhů jsme výrazně přispěli k řešení designu lakovny a dále rozvinuli původní zadávací projektovou dokumentaci. Přeprojektovali jsme způsob založení objektu a tím optimalizovali základové konstrukce (zrušení „Seismic Beams“). Navrhli jsme nové konstrukční řešení dělící stěny mezi hlavní halou a částí „Technical Spine“ za použití sendvičových panelů. Kompletním přepracováním vlastní konstrukce „Technical Spine“ z původní betonové přístavby na ocelovou jsme vylepšili synergii obou částí a urychlili proces výstavby. V celém objektu jsme také optimalizovali systém elektroinstalací.
V rámci objektu lakovny je realizována prefabrikovaná vestavba pro administrativu a monolitické vestavby pro technologii lakovny. Uvnitř objektu je také 8 substanic – zděné konstrukce s monolitickými stropy.
Realizační projektová dokumentace je projektována prostřednictvím modelu BIM což napomáhá řešení kolizí a koordinaci se samotnou technologií lakovny.
V číslech
- 52 300 m2 zastavěné plochy
- 150 000 vozidel ročně
- 7 000 tun oceli